Kamis, 19 November 2015

Cara Semulajadi untuk menghilangkan Sembelit Kekal

Cara Semulajadi untuk menghilangkan Sembelit Kekal

Ramai orang menderita dengan penyakit ini, dan tertanya-tanya bagaimana untuk menghilangkan sembelit, bagaimanapun terdapat pelbagai jenis ubat untuk itu, dan anda tidak perlu menderita dalam diam. Sesetengah ubat-ubatan ini adalah semudah menukar makanan yang anda makan dan minum lebih banyak cecair. Sembelit biasanya berlaku apabila terdapat kekurangan serat dalam diet atau kadang-kadang ia adalah disebabkan oleh sikap tidak cecair menyebabkan penyumbatan dalam saluran usus. Setelah kita mengetahui punca umum sembelit kita boleh pergi untuk memeriksa cara untuk membasmi apabila ia berlaku.

Meningkatkan pengambilan cecair untuk Sembelit

Jika anda ingin benar-benar tahu bagaimana untuk menghilangkan sembelit, anda perlu mempertimbangkan meningkatkan pengambilan cecair anda. Ini adalah salah satu tunggal perkara yang paling penting yang perlu difikirkan apabila menghilangkan sembelit. Anda perlu memastikan bahawa anda minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas besar air setiap hari. Satu perkara yang perlu dipertimbangkan ialah untuk minum air sedikit panas kerana ini akan membantu mendapatkan usus anda bergerak lebih cepat. Tip lain adalah untuk memerah jus oren segar ke dalam cawan panas air dan minum yang sepanjang hari. Oren juga diketahui mempunyai banyak serat dalam mereka dan boleh menjadi cara yang sangat berkesan untuk menghilangkan sembelit.

Ubahsuai Diet anda Dapatkan Relief dari Sembelit

Satu lagi cara untuk menghilangkan sembelit adalah mengubah suai pemakanan anda, ada makanan tertentu yang boleh memuat banyak mengurangkan bermulanya sembelit atau yang boleh membasmi apabila ia berlaku. Sebahagian daripada makanan yang anda harus mempertimbangkan makan adalah -

1. Oren
2. Strawberi
3. Flaxseed atau Biji Rami
4. Halba
5. Lemon
6. Madu
7. Prun
8. Rajah

Ini hanya beberapa makanan yang anda boleh termasuk ke dalam diet anda apabila memikirkan bagaimana untuk menghilangkan sembelit. Hanya kerana ada makanan yang anda harus mempertimbangkan untuk makan di sana juga makanan yang biasanya anda harus mengelakkan jika anda terdedah kepada sembelit dan ini adalah seperti berikut.

1. Makanan yang diproses
2. Telur atau makanan dengan tahap yang tinggi protein.
3. produk tenusu (keju, susu dan lain-lain).
4. Gandum
5. makanan tambahan Kalsium (Ini adalah satu yang sangat penting kerana peningkatan tahap kalsium dalam badan menyebabkan pengecutan otot, dan yang sama terpakai kepada usus besar. Oleh itu membuat sembelit lebih teruk.
6. besi Tambahan (Zat besi adalah terkenal menyebabkan sembelit).

Ubat untuk Sembelit

Jika anda pergi ke farmasi dan bertanya kepada mereka bagaimana untuk menghilangkan sembelit mereka mungkin akan menunjukkan kepada anda pelbagai jenis yang berbeza ubat-ubatan ke kaunter anda boleh mempertimbangkan untuk mengambil. Walaupun berkesan, majoriti rawatan ini berasal dari produk semulajadi. Oleh itu ubat-ubatan ini hanya akan menjadi seseorang yang merasakan mereka mahu bantuan lebih cepat dan tidak mahu turun ke bawah akar ubat semula jadi.

1. Laxatives- Mereka membantu untuk merangsang penghasilan air untuk mendapatkan perut anda bergerak lagi
2. osmotik Laxatives- ini sangat biasa digunakan untuk menghilangkan sembelit salah satu produk yang paling menonjol ialah Susu Magnesia. Ini julap bekerja dengan menaikkan tahap bendalir dalam usus.
3. Najis Softeners- Ini dikenali untuk melembutkan usus untuk memudahkan pergerakan usus.

Secara umumnya apabila membuat keputusan bagaimana untuk menghilangkan sembelit perkara yang terbaik untuk dilakukan adalah mempertimbangkan pilihan semula jadi pertama kerana ini biasanya akan menghapuskan masalah jika kesan-kesan berterusan maka pilihan seterusnya adalah lebih ubat kaunter. Sembelit sangat menyebabkan lawatan ke doktor tetapi jika ia benar-benar menyebabkan masalah maka ia adalah dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar