Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Vertigo Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah Anda

Pemulihan Home Untuk Vertigo Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah Anda

Vertigo atau Pening disertai dengan cahaya headedness dan kira-kira tak mantap yang membuat seseorang jatuh ke bawah. Persekitaran mula berputar dan orang yang merasakan pening yang membawa kepada kehilangan keseimbangan. Fenomena seperti dalam istilah perubatan disebut sebagai vertigo. Kehilangan keseimbangan adalah disebabkan oleh kekurangan penyelarasan dari otak tidak mampu untuk mendapatkan isyarat dari mata, telinga dan sistem saraf. Generasi tua menghadapi masalah sakit belakang selepas pening. Penyakit ini tidak bertahan lebih lama tetapi ia boleh menyebabkan kesan yang lebih besar. Oleh itu Vertigo perlu disahkan untuk mengurangkan kesan akut.

Sebahagian daripada tanda-tanda yang paling biasa yang dihadapi semasa Vertigo berasa rasa hendak pitam, hilang keseimbangan, penglihatan kabur, Loya dan lemah. Berenang secara tiba-tiba tekanan dan dehidrasi boleh menyebabkan vertigo. Ubat semula jadi gayat mengekalkan diet yang ketat, mengurangkan tekanan, latihan-latihan, meningkatkan waktu tidur. Diet yang sihat perlu dikekalkan membentuk kafein, teh ais, makan hidangan masin dan manis boleh mengurangkan pening. Air adalah ubat asas untuk merawat pening. Air adalah salah satu objek yang kuat yang boleh membantu seseorang menghilangkan apa-apa gangguan.

Halia juga telah menjadi salah satu ubat semula jadi untuk merawat vertigo. Kesan halia adalah sangat cepat dan ia bertindak balas kepada keadaan serta-merta. Vertigo adalah satu fenomena yang boleh dilakukan pada bila-bila masa. Jadi, jika ini berlaku ia adalah lebih baik untuk duduk dan berehat. Anemia, mabuk, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi adalah antara punca lazim Vertigo. Salah satu ubat semula jadi daripada Vertigo adalah penggunaan badam, biji labu, tiga sudu gandum dan satu sudu makan biji popi. Campuran ini disimpan semalaman dan kering. Serbuk kering diambil dengan air suam atau susu.

Tetapi ia adalah pencegahan lebih baik daripada mengubati. Beberapa tindakan mesti dilakukan supaya kita tidak perlu mendapatkan pening kerap. Lenturan belakang atau menggunakan mana-mana kedudukan janggal boleh membahayakan. Pakar fisioterapi perlu dirujuk jika anda mempunyai masalah belakang yang teruk dan mengekalkan isu-isu pening. Rawatan kiropraktik boleh membantu dalam merawat masalah leher. Senaman pernafasan dan meditasi boleh membantu dalam menyebabkan penyakit seperti hilang. Pening boleh dikurangkan dengan menggunakan kulit limau, lemon, oren dan tangerin. Pengambilan harian air yang mencukupi juga diperlukan untuk mengekalkan rejim biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar